REZUMAT
Acest articol prezintă CMCC, curriculum computerizat de compoziție muzicală, care funcționează cu succes, de un deceniu, în diferite școli din Israel. CMCC este un curs de două ore pe săptămână, susținut anual sau semi-anual pentru elevi cu vârste între 10 și 15 ani. Cursul poate fi obligatoriu sau opțional și poate fi susțint în diferite tipuri de școli (școli elementare, școli gimnaziale, centre pentru elevi dotați, școli de muzică). Cea mai mare parte a muzicii compuse de elevii cursului CMCC se face prin „sunete unice” (claviaturi, corzi de chitară, tobe mici etc). Programul oferă instruire temeinică și personală în compoziția muzicală prin aplicarea tehnicii nota-cu-notă folosind software în buclă simplă. Curriculum-ul CMCC poate servi drept model pentru cadrele didactice interesate să experimenteze în orele lor compoziția computerizată.
Cuvinte cheie
Gândire creativă în educația muzicală, compoziție, tehnologie, curriculum.
|
...
|
ABSTRACT
This article introduces CMCC, computerized musical composition curriculum that has been operating successfully for the past decade in various schools in Israel. CMCC is a course held two hours per week that is offered annually or semiannually to students aged 10-15. The course can be compulsory or elective and can be offered at various types of schools (elementary schools, junior high schools, centers for gifted pupils, conservatoriums). Most of the music composed by CMCC students is made by "single sounds" (piano key, guitar string, snare drum, etc.). The program offers thorough and personal instruction in musical composition by applying the note-to-note technique using simple loop software. The CMCC curriculum can serve as a model for teachers interested in experimenting with computerized composition in their classes.
Key words
Creative thinking in music education, composition, technology, curriculum
|