REZUMAT
Utilizarea tehnologiei în contextul unei lecţii de muzică este în prezent o practică bine stabilită în cele mai multe şcoli care pun în mod semnificativ accentul pe achiziţia deprinderilor tehnologice. De asemenea, în afara şcolii, existenţa a numeroase pachete software gratuite permite accesul copiilor la programe muzicale relativ sofisticate, oferindu-le ocazia de a compune, înregistra şi mixa propriile produse muzicale. Având în vedere rolul crescând pe care muzica şi tehnologia îl joacă în viaţa de zi cu zi a copiilor, utilizarea unei metodici adecvate pentru a facilita dezvoltarea deprinderilor muzicale devine din ce în ce mai importantă. Totodată, aspectele legate de dezvoltarea unor atitudini stereotipe nepotrivite sunt privite acum ca o posibilă barieră – împiedicând utilizatorii să îşi atingă potenţialul şi să îşi aducă o contribuţie în societate. Acest studiu explorează folosirea unui program de notaţie muzicală de către băieţi şi fete într-o şcoală primară din Tokyo, Japonia. Copiiilor implicaţi în studiu li s-a cerut să realizeze o compoziţie muzicală folosind pachetul de notaţie, procesul fiind ţinut sub observaţie. Constatările iniţiale sugerează că apar diferenţe semnificative în modul în care băieţii şi fetele abordează activitatea compoziţională. Un aspect care, la rândul său, poate avea un impact semnificativ asupra modului în care profesorii de muzică organizează astfel de activităţi muzicale.
Cuvinte cheie
Compoziție muzicală, tehnologie muzicală, gen biologic.
|
...
|
ABSTRACT
The use of technology within the context of a music lesson is now well established practice with most schools placing significant emphasis on the acquisition of technological skills. Similarly, outside of school, the availability of numerous free software packages allows children access to relatively sophisticated music programs providing them with the opportunity to compose, record and mix their own musical products. Given the increasing role which both music and technology play in the everyday lives of children, using appropriate pedagogy to facilitate the development of musical skills is becoming increasingly important. Similarly, issues around developing inappropriate stereotypical attitudes are now being seen as a possible barrier – preventing individuals from achieving their potential and making their contribution to society. This study explores the use of a notation software program by boys and girls in a primary school in Tokyo, Japan. Children in the study were asked to complete a musical composition using the notation package whilst observations were carried out of their process. Initial findings suggest that some significant differences occur in the way that boys and girls approach composing as an activity. An issue which in turn, can have significant impact on the way in which music teachers organize such musical activities.
Key words
musical composition, music technology, gender
|