REZUMAT
Industria muzicală a secolului XXI folosește tehnologia digitală într-o gamă largă de aplicații, inclusiv în interpretare, compoziție, înregistrări și publicații. Această tehnologie transformă în mod constant muzica și modul în care oamenii abordează multe activități muzicale tradiționale. Adoptarea și punerea în aplicare a tehnologiei digitale se poate să fi contestat, totodată, unele dintre cadrele conceptuale de bază care au susținut multe dintre abordările predării muzicii întâlnite peste tot în lume. Scopul acestui studiu este de a lua în considerare modul în care impactul tehnologiilor digitale este perceput de către cei care învață și ce implicații poate avea acesta asupra educației muzicale și furnizării de programe de formare a cadrelor didactice în învățământul secundar. Lucrarea de față analizează date cantitative și calitative colectate de la elevii din patru școli care participă la un proiect de cercetare mai extins. Tehnicile de colectare a datelor includ interviuri, observații și un chestionar. Datele au fost supuse la două etape de analiză tematică. S-a folosit metoda Grounded theory1 pentru a permite elevilor să se exprime. A urmat apoi aplicarea a patru teme identificate în literatura de specialitate cu privire la modul în care elevii pot folosi și interacționa cu tehnologiile digitale în mod regulat în noul mileniu.
Cuvinte cheie
educație muzicală, tehnologie muzicală, tehnologie digitală, compoziție, metodică
|
...
|
ABSTRACT
The music industry in the twenty first century uses digital technology in a wide range of applications including in performance, composition and in recording and publishing. This technology is transforming music and the way people approach many traditional music activities. The adoption and implementation of digital technology may have also challenged some of the basic conceptual frameworks that have underpinned many of the approaches to music teaching common throughout the world. The purpose of this research is to consider how the impact of digital technologies is perceived by students and what implications this may have for music education and provision of secondary teacher education programmes in music. This paper examines quantitative and qualitative data gathered from students in four schools participating in a larger research project. Data collection techniques include interviews, observations and a questionnaire. The data were subjected to two stages of thematic analysis. Grounded analysis was used to allow the students' voices emerge. This was then followed by the application of four themes identified in the literature on how students may use and interact with digital technologies on a regular basis in the new millennium.
Key words
music education, music technology, digital technology, composition, pedagogy
|