REZUMAT
Tehnologiile de educare sunt disponibile în prezent aproape peste tot în Uganda și, în unele cazuri, ele au afectat modul în care cadrele didactice predau. Calculatoare noi și folosite au fost supravândute în Kampala ca vehicul pentru reforma educațională și practicile educaționale. Cu toate acestea, ele sunt încă insuficient folosite ca instrumente de instruire de către educatorii de la diferite niveluri de învățământ. În ciuda utilizării de către educatori, pe scară largă la nivel mondial, a tehnologiei și calculatoarelor în afara clasei, implementarea unor astfel de tehnologii în sistemul de educație din Uganda rămâne de domeniul viitorului. Cultura școlară, precum și practicile de educare, nu au reușit să încorporeze tehnologia bazată pe calculator în practicile regulate de instruire din sala de clasă, chiar și în puținele școli care și-o pot permite. Întrebările care trebuie puse gravitează în jurul efectelor percepute ale tehnologiei muzicale asupra educației în artele muzicale. Acestea includ: tehnologia îi ajută pe profesorii de muzică să își îndeplinească sarcinile mai ușor decât dacă nu ar dispune de ea? Utilizarea tehnologiei permite profesorilor de muzică să predea mai eficient? Tehnologia potențează participarea elevilor? Tehnologia îmbunătățește rezultatele elevilor la ora de muzică? Și: ar trebui să fie încorporată tehnologia în cadrul lecțiilor de muzică? Ce abilități, cunoștințe și resurse sunt necesare pentru a crea aceste efecte? Pentru a răspunde la aceste întrebări, prezentăm un sondaj despre dovezile teoretice și cele obținute din cercetare privind impactul asupra tehnologiei muzicale. În plus, această lucrare prezintă date preliminare dintr-un studiu-pilot al Efectelor Cruciale ale Tehnologiei Muzicale asupra Predării și Învățării Artelor Muzicale în Uganda. Rezultatele indică faptul că tehnologia face educația în artele muzicale mai accesibilă, contribuind totodată la satisfacerea nevoilor muzicale ale elevilor.
Cuvinte cheie
tehnologie, muzică, învățare, arte muzicale, educație muzicală, educație în artele muzicale, computere
|
...
|
ABSTRACT
Instructional technologies are currently available almost everywhere in Uganda and in some cases they have affected the way educators teach. New and used computers have been oversold in Kampala as a vehicle for educational reform and educational practices. However, they are still under used as instructional tools by educationists at various levels of education. Despite the widespread use of technology and computers by educationists outside of the classroom worldwide, deploying such technologies into Ugandan education system is yet to happen. School culture as well as instructional practices has not succeeded in incorporating computer-based technology into regular classroom instructional practices at even those few schools that can afford it. Questions to be asked revolve around what the perceived impacts of music technology to musical arts education are. They include: Does technology help music teachers to accomplish tasks easier than without it? Does the use of technology allow music teachers to teach more effectively? Does technology enhance music students’ participation? Does technology improve music student performance? And, should technology be embedded in the music lessons? What skills, knowledge and resources are necessary to create those impacts? To answer these questions, a review on theoretical evidence and research evidence on impacts on music technology is presented. In addition, this paper presents preliminary data from a pilot study of the Critical Impacts of Music Technology to the Teaching and Learning of Musical Arts in Uganda. Results indicate that technology makes musical arts education more accessible as well as helps meet students’ musical needs
Key words
technology, music, learning, musical arts, music education, musical arts education, computers..
|